İçeriğe geçAramaya geç

TÜRKİYE’DEN AKRAN ZORBALIĞI VERİLERİ

Türkiye’de öğrencilerin yaklaşık yarısı akran zorbalığına mağruz kalıyor. Türkiye, bütün OECD ülkeleri arasında akran zorbalığı konusunda birinci sırada.

Öğrencilerin, “Kimden şiddet gördünüz?” sorusuna verdikleri cevaplarda “Arkadaşlar” %45 ile 1. sırada.

Türkiye’de yaklaşık 4 öğrenciden 1’i okulda kendini güvende hissetmiyor.

Türkiye’de öğrencilerin %25’i okullarında çeteleşmiş grupların olduğunu söylüyor.

Türkiye’de öğrencilerin %27’sinin son 1 ayda bir arkadaşı kavga sonucunda yaralanmış.

AKRAN ZORBALIĞININ FİZİKSEL SONUÇLARI

Fiziksel zorbalığa maruz kalan öğrencinin bedeninde çiziklere veya morluklara rastlanabilir.

Zorbalığın hem faillerinde hem de mağdurlarında uyku problemlerine rastlanır. Uyuyamamak, uyku sırasında sürekli uyanmak, gün içinde uykulu olmak vb. zorbalığın faillerinde ve mağdurlarında sık görülen belirtilerdir.

Zorbalık faillerinin ve mağdurlarının %90’ı uyku yetersizliği sebebiyle gün içinde yetersizlik deneyimlemektedir.

AKRAN ZORBALIĞININ PSİKOLOJİK SONUÇLARI

Akran zorbalığının, dahil olan herkes için hayat boyu kendini hissettirebilecek ağır sonuçları vardır.

Akran zorbalığı mağdurları gelecekte depresyon, kaygı ve stres bozukluğu yaşayabilir.

Zorbalığa maruz kalan çocuklar, yaşadıkları kaygı durumuyla davranış bozukluğu geliştirebilir, bazen ilerleyen yaşlarda kendileri zorbaca davranışlara yönelebilir.

Zorbalık mağduru çocuklar okul yaşantılarına karşı olumsuz duygular besler ve okula gelmek istemezler, bu da geleceklerini olumsuz yönde etkiler.

Zorbalığa uğrayan çocuklar uyku problemleri, düşük benlik saygısı, kızgınlık, çaresizlik ve yalnızlıkla baş etmek zorunda kalabilirler.

AKRAN ZORBALIĞI SADECE MAĞDURU KÖTÜ ETKİLEMEZ

Akran zorbalığı sadece mağdur ve ailesinin değil, bütün ebeveynlerin ve öğretmenlerin zihnini meşgul etmelidir çünkü zorbalıktan etkilenenler sadece mağdur değildir.

Zorbalığa şahitlik eden öğrenciler de kendilerini okulda güvende hissetmez ve bu yüzden okula gitmeyebilirler. Benim de başıma gelebilir düşüncesi, okul sınırları içinde hep tetikte olmalarına sebep olabilir. Bu da derslerine gereken ilgiyi verememeleri anlamına gelir. Dahası, şahitlik eden öğrenciler mağdura yardım edemediği için suçluluk duygusuyla baş etmek zorunda kalabilirler.